Als je een horecazaak hebt, dan weet je waarschijnlijk wel hoeveel daar bij komt kijken Je moet namelijk zoveel dingen doen, regelen en registreren. Denk aan het samenstellen van de menukaart of een online menukaart maken, het doen van inkopen, het bijhouden van allergenen, het maken van een planning en het registreren van de gewerkte uren van jouw personeel. Dat kost natuurlijk een heleboel kostbare tijd. Daarom is het fijn om al deze dingen zo efficiënt mogelijk te regelen. In dit artikel gaan we daarom wat verder in op de urenregistratie van het personeel in de horeca en hoe je deze zo efficiënt mogelijk kan maken.
Verschillende manieren om uren te registreren
Er zijn allerlei verschillende manieren waarop je de gewerkte uren van je personeel kan registreren. Een manier die vroeger veel werd gebruikt was het personeel zelf bij laten houden hoeveel uur ze gewerkt hebben. Echter is dit een manier met veel haken en ogen. Het kan namelijk zijn dat iemand zijn uren vergeet bij te houden of ermee sjoemelt. Daarom is het handiger om gebruik te maken van een automatisch systeem. Denk hierbij aan werken met een pincode, vingerscan of tag, waarmee je in- en uit- kan klokken. Dit zorgt ervoor dat de registratie een stuk eerlijker en efficiënter wordt.
Je horecazaak zo efficiënt mogelijk maken.
Efficiëntie is dus erg belangrijk. Er zijn naast een efficiënte urenregistratie ook een heleboel andere dingen waarmee je je bedrijf efficiënter kan maken. Bijvoorbeeld een online menukaart maken. Dat zorgt ervoor dat je de menukaart eenvoudig aan kan passen, mensen er altijd genoeg tot hun beschikking hebben en ze eenvoudiger kunnen zoeken, bijvoorbeeld door filters toe te passen. Natuurlijk kan je altijd een aantal papieren versies achter de hand houden voor klanten die daar gehecht aan zijn, maar een online menukaart maken is zeker in deze tijd een goed idee. Voor meer ideeën om de systemen in jouw horecabedrijf zo efficiënt mogelijk te maken, raden we je aan om eens een kijkje te nemen op https://horeko.com/.
Meer verhalen
Wat is conversie en hoe kun je het verbeteren?